Finn de riktige delene til firhjulingen din!
Velg ATV / UTV etter registreringsnummer
Velg ATV / UTV manuelt
Termostater
Termostater er den delen av motorsykkelen eller UTV-en din som bestemmer når radiatorvannet i motorens bil har en tilstrekkelig høy temperatur til at det kan frigjøres og kjøles ned i radiatoren.
Når du starter din motorsykkel eller UTV, vil du at motoren raskt skal nå riktig arbeidstemperatur og motoren vil slå seg raskt av, termostatens funksjon får radiatorvannet til å sirkulere i motorens kjølekanaler til temperaturen er tilstrekkelig høy. Når temperaturen på radiatorvannnettverket og motoren når en viss grad av varme, vil du ikke kunne gjøre motortemperaturen for høy da dette vil forårsake skade, termostaten vil åpne kanalene ut av maskinens radiatorer på et sett temperaturverdi. Dette gjør termostaten fordi den er bygget med en varmefølsom kjerne med en fjær som utvider seg og trekker sammen varme og kulde, når termostaten blir tilstrekkelig varm åpner den seg og radiatoren kan da gå gjennom kjøleren for å kjøle seg ned.
Termostater blir utslitt med alderen og fungerer ikke ordentlig fordi de kan forårsake slitasje på motoren. Åpne termostatene slik at motoren din raskt risikeres å overhettan men har termostaten kontakt fastnat i åpent läge kommer motorn värm opp micket längmat merket medför og micket høyere grad av wear.Du kan ganske enkelt sjekke termostaten din ved å plassere den i en beholder med væske som du varmes opp gradvis, sett et termometer i beholderen og observere termostatene, når temperaturen er nærmere 80-90 grader (varierer avhengig av ATV/UTV-modellen) ) bekymring termostater bære syn Ofte fungerer det enten som den ska eller ikke alt så i en første søking kan du enkle bilder som om termostaten beveger seg hele tiden høy temperatur så er den tloyktvis trasig.
I noen tilfeller kan det være shardt bestemme om termostater åpner ved riktig temperatur i kontrast og då får man gå til sin instruksjon eller servicebok for å se hvilke grader termostaten ska åpne.
Termostater er noe lettere i radiatoren, noe som gjør at det er veldig viktig at du bruker glykol i radiatoren for å unngå at fjærene og radiatordelene ruster sammen eller setter seg fast.