Finn de riktige delene til firhjulingen din!

eller

Velg ATV / UTV manuelt

Lägg till regnummer

Fyll i dina uppgifter så lägger vi till ditt regnummer i vårt register. Vi återkopplar så fort vi kan!

Används för att kontakta dig när ditt regnummer finns i vårt register.



Informasjon

Reservedelssøk etter merke, modell, årsmodell:



Når du søker etter reservedeler via modell, vises passende deler til ditt valgte kjøretøy med informasjon om delen passer eller er såkalt universal.



Deler merket "Passer Til Firhjulingen Din" er direkte tilpasset ditt valgte kjøretøy. Er delen merket med dette garanterer vi at den passer til ditt valgte kjøretøy, dersom delen ikke skulle passe hjelper vi deg gratis med utskifting til en passende del.



Deler merket med "Universal" er ikke direkte modelltilpasset men passer til de fleste typer kjøretøy.



Hvis du ønsker å navigere rundt blant reservedelene på siden, vil søket ditt lagres og viser da kun matchende reservedeler til du velger å gjenopprette det.



For å gå tilbake til resultatsiden, klikk på "Vis alle deler"

Sylinderhode

Sylinderhoder og sylinderhodedeler for ATV og UTV. Sylinderhodet er plassert på toppen av sylinderen på motoren din og er den delen som tennpluggene er festet til og som rommer kompresjonsrommet over stempelet.

På totaktsmotorer er sylinderhodet vanligvis av ganske enkel konstruksjon og består som navnet tilsier av et deksel som settes på sylinderen og lukker sylinderen, i dette dekselet sitter tennpluggene og det er også kanaler for kjølevæske på vannkjølte totaktsmotorer.

De fleste moderne quads og UTV-modeller har derimot firetaktsmotorer, og et sylinderhode på en firetaktsmotor inneholder et mye større antall komponenter. Når du løfter ventildekselet, som er et deksel på toppen av sylinderhodet, ser du på en firetaktsmotor vanligvis en (SOHC – Single Overhead Camshaft) eller to (DOHC – Double Overhead Camshaft) overliggende kamaksler.

Disse kamakslene er i freste spor på toppen med overheng som holder dem på plass, i overhengene er det ofte sentreringsringer som er formet som e "C", Under kamakslene er inntaksventilene som åpner seg og la drivstoff inn i sylinderen og eksosventilene som slipper ut eksosgassene.

Ventilene har vanligvis en eller to fjærer rundt seg og sitter på plass øverst i et ventilsete. Det er en ventiltetning på ventilen som tetter mot at olje kommer inn i forbrenningskammeret og ventilen holdes på plass med to små knotter på toppen.

Øverst på sylinderhodet er det ofte et helt ventildeksel som du kan ta av for å få tilgang til ventiljusteringer eller annet vedlikehold eller reparasjonsarbeid, på noen sylinderhoder er det i stedet to mindre serviceluker som du fjerner for å få tilgang til ventiljusteringen .

< p> Ofte er termostaten for kjølevæsken også montert direkte på toppdekselet, og på toppen kobler du til manifolden og inntaksrøret eller inntaksgummi på maskinen din.